onsdag 10 december 2008

Åh så sött











Jag såg ju som sagt ett väldigt fult djur idag men oxå sett det sötaste åtmindstonde har jag sett dom på internet.
Lo berättade idag om nån som precis fått hem sina Sugargliders, först tänkte jag att de måste vara något slags fordon. Men nej de e små små ursöta flygekorrar som folk tydligen har som husdjur i typ liknande fågelburar, tvivelaktigt om de mår bra av det. Tydligen så måste man gosa med dom väldigt mycke varje dag annars dör dom av ensamhet för att man i regel inte har en stor flock av dom.

När jag blir stor och har ett privat zoo ska jag ha massor av dessa korrar ett enormt rum inrett i deras naturliga miljö.

1 kommentar:

Anonym sa...

Undrar om Zingo inte ska få en sådan i julklapp.Och jag tvivlar inte en sekund på att du tänker skaffa dej en hel hop av di däringa små flygisarna.