torsdag 6 mars 2008

Våren är kommen

Eller hur?
I förrgår packade jag väskan med en termos Kaffe ett äpple och två bageribullar en tidning och självklart papper och pennor. Solen sken vackert och jag styrde kosan mot vinterviken, där kryllade det av joggare och hundar (hundar är fina men joggare är en stressfaktor ,speciellt om man vill sitta å vara onyttig med bullar i solen istället för motion .)
Jag hittade ett väldigt fint ställe på en kulle med utsikt över vattnet åt båda håll, där satt jag på en bänk med mitt fika, länge. När blåsten senare tilltog , tog jag skydd i skogen jag hittade massa roliga stigar att gå på tills jag hittade ett ännu finare ställe, en mysig skogsdunge med stenhäll och återigen utsikt över vinteviken.
Där blev jag sittande ännu längre, men som vi vet är det ju början på mars och i alla mina tidigare hår har det varit kallt och snö vid den här tiden på året.
Så när solen började gå ner drog jag mig hemåt, det blev kallt.
Med det här vill jag säga att våren är här och snart kan man sitta på en gräsmatta och rycka gräs med fingrarna.


Inga kommentarer: