onsdag 26 mars 2008

grått och kallt



Pengar pengar pengar.

Jag är pank varje månad jag jobbat å jobbar men är pank jämt, hur går det ihop?

hm jag jobbar deltid betalar csn-lån köper sl-kort bor i sthlm men jag sparar,

för första gången i mitt liv sparar jag pengar på riktigt och för första gången i mitt liv ska jag ha semester med pengar avsatta för semester.

Men är det värt de att vara fattig jämt?

jag shoppade ialf idag mer än jag shoppat på år och dar hör å häpna jag köpte strumpor och underkläder till ett värde av 175 kr och så köpte jag 2 pocketböcker och även där gick priset över hundralappen. Låter det värdsligt i dina öron? för mig var det en riktig slösa pengar dag för inte nog med att jag shoppade så fikade jag oxå TVÅ gånger, men nu har jag förbrukat mina nöjespengar för denna månad nu blir det till att hålla i plånboken.


Det är lite dystert att komma hem nuförtiden kollektivet är inte längre ett kollektiv, 2 av 4 har flyttat ut en tredje är aldrig hemma så det är bara jag och den kala tomma lägenheten kvar, men till helgen sker flytten av mig på allvar jag är i princip färdigpackad nu skall de bara lösa sig med biltransport osv men det gör det nog.

Så på måndag mina vänner är uppis ett minne blott.

Hej karusellvägen här kommer jag.





Somna nu sov till världens ände sov du nu
- Eva jag tänker på dig-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej sötnos! Fint, satt också o tänkte på Eva.
Karusellvägen låter livat värre!
Du får komma hit o käka middag så blir du mindre fattig. Kaffe har jag också!
Stina

Anonym sa...

hej min gumma.....hoppas få se ett inlägg om nöjeslivet i Näsåker blev det uppslukat av Stockholms mörkret