måndag 21 april 2008

Sol och Kaffe


Om ett litet tag kommer syskonen Lo och Alva hem till mig, vi ska dricka kaffe i den varma goa solen. Trevligt att dom kommer igår var jag helt själv hela hela dagen bara jag och datorn.

Jag hann titta på en riktigt dålig film och en lite bättre och så såg jag två avsnitt av Planet Earth som båda handlade om haven de grunda och de djupa.

Jag är otroligt faschinerad av fiskar och koraller och allt sånt det är ju verkligen en helt annan värld och allt där nere är så vackert och obegripligt.

Tänk om vi mäniskor begåvats med sådana otroligt varckra färger och former som förekommer under ytan.

Jag fick se en klumpfisk oxå och ni som hängt med ett tag vet ju att det är mitt nya favoritdjur och det står jag fasst vid oj sikken söt fisk asså, man fick se hur den bagav sig upp till ytan för att där fanns små söta fiskar som hjälper klumpfisken att hålla sig ren.

Älskade hav det värsta är att dom i Planet Earth inflikar hur illa det håller på att gå för alla kära djur pga av oss mäniskor snart snart så kommer Blåvalen inte längre att existera, de kan ju tyckas konstigt att vi små pyttesmå och fula varelser kan utrota världens absolut största djur, jag skäms!

Inga kommentarer: